EU Observer Mission names some media outlets which are Pro NPP and Pro NDC

0
956

European Union Election Observation Mission Ghana 2020 (EU EOM) has released their preliminary report and according to the assessment concerning media outlets – both state-owned and private – were biased in their coverage of Ghana’s just-ended general elections.

“The media reported freely on the elections in a polarised environment”, the findings presented by EU EOM Chief Observer Javier Nart in the preliminary statement on 9 December said. 

It reflects “the observations of EU observers only up to the collation of results”. 

The team said “a comprehensive report with recommendations will be published in about 2 months”. 

It noted that: “State-owned GTV favoured the NPP in its election-related coverage”. 

“Furthermore, the ruling party and its presidential candidate benefited from extensive additional coverage on GTV, Uniiq FM and in the Daily Graphic through news and live broadcasts of government inaugurations”. 

Additionally, it said: “Various private media analysed by the EU EOM showed biased coverage in favour of the NPP (UTV, The Chronicle, Daily Guide) or the NDC (Adom FM and Joy FM)”.